Saturday, October 10, 2009

GuRukah aku???????????????


Sejak kecil, aku bercita-cita nk jadi guru.... best rasanya dapat mendidik anak bangsa.... aku tgk....guru ni berhati mulia.... bila aku SPM, aku try mtk jurusan perguruan...tetapi aku xdapt. Aku smbung pelajaran ke STPM dan try jugak mtk jurusan yang sama ......... tetapi aku masih gagal.... Aku kemudiannya menyambungkan pelajaran ke IPTA di Terengganu....namun, cita-cita ku...aku pendamkan jeeee..... Setelah berjaya menamatkan pengajian....aku merantau ke KL mencari pekerjaan....kebetulan, sekolah kakak aku memerlukan guru ganti....jadi... demi cita-cita yang xtercapai lagi....aku menjadi guru ganti... Selama 4 bulan aku menjadi guru ganti di bahagian Pendidikan Khas, kemudian menjadi GSTT...aku mula mengetahui kehidupan guru.... penuh dengan cabaran dan dugaan....... guru merupakan seorang yang terlalu sabar dalam melayan karenah ank bangsa... seorang yang berhati mulia, xpnh jemu mendidik ank bangsa agar menjadi insan berguna... Akhirnya...aku mendapat tawaran DPLI....jadi...cita-citaku bakal tercapai.... akanku berbakti mendidik ank bangsa.....

No comments:

Post a Comment